Ebay/Aliexpress kisokos

október 27, 2016

 Annyiszor hallom ismerősöktől, hogy rendelni szeretnének, de nem tudják, hogy kell, vagy nem mernek, így inkább másokat kérnek meg, vagy csak egyszerűen hagyják a fenébe, és helyette kb ugyan azt megveszik itthon jóval drágábban.

Habár valószínűleg én se vagyok még teljesen profi ezekben a dolgokban (például rettentően félek a licitálástól, mert ötletem sincs, hogy utána hogyan kell kifizetni, biztos pár kattintás csak az egész, de még nem mertem kipróbálni, valamint azt se tudom, hogy ha valami nem jó/nem tetszik, hogy kell visszaküldeni a csomagot), de a majdnem 7 éves Ebayes, és a kicsit több, mint 2 éves Aliexpresses tapasztalataimmal talán tudok nektek valami hasznosat mondani/mutatni.

A regisztráció folyamatára nem térnék ki külön, mert már mindkettő nagyon rég volt, de ha csak egy kicsit is tudtok angolul akkor semmi probléma nem lehet, ha mégis megakadnátok vagy szeretnétek 1000%-ra menni, hogy minden biztosan jó-e, rengeteg segítséget találtok hozzá a neten.

Az, hogy melyik a jobb oldal még ennyi év távlatából és vásárlásából se tudnám megmondani, mindkettőnek vannak pozitív és negatív oldalai is, személy szerint én általában elsőnek mindig Ebayen nézek körbe (jobbanak találom a keresőit [pl, hogy ha egy dolog nevét kimásolom valószínűleg még 20 másik ugyan olyat be fog hozni, valamint ha rákattintottam akkor kicsit lejjebb felajánl hasonló dolgokat, vagy ugyan azt csak esetleg más árban, ezeket nagyon hiányolom Aliról] és, hogy alapból forintba látok mindent), ha ott nem találom, vagy keveslem a választékot, akkor megyek át Aliexpressre. Többektől hallottam, hogy az Ali olcsóbb, és jobb dolgok vannak rajta, ebben lehet valami, Ebayen általában a csetreszeket szoktam megvásárolni, míg ékszert és ruhát jobban szeretek először Alin kutatni. Az árak átszámolására én egyébként a Valutaváltó oldalát ajánlom.

Alapok
Az biztos, hogy akármit is keresek, akármelyik oldalon, nálam mindig az az első, hogy beállítom, hogy a legolcsóbb termékek legyenek elől. Ezeken néha időbe telik átrágni magunkat, mert mindenféle hülyeségekkel fogunk találkozni amiknek semmi közük ahhoz amit szeretnénk, de mégis valamiért kijönnek arra a címszóra amit beírtunk, de megéri végigcsinálni, mert sokszor ugyan azt a dolgot több száz forint különbséggel lehet kifogni, valamint mindig bepipálom, hogy csak Buy it now dolgok legyenek, mivel nem szeretnék licitálni sem.

A második amit eredménytől függ, hogy megteszek-e, az az, hogy beállítom, hogy ne legyen postaköltsége. Van aminek "csak" 20 forint, vagy 200, de néhánynak már kemény ezresek, és miért fizessük azt ki feleslegesen, ha esetleg az nélkül is kézhez kaphatjuk. 

Ha ruhákról van szó, akkor szeretem megadni azt is, hogy mekkora méretben keressen, ne kelljen feleslegesen átbogarászni egy rakás olyan cuccot és hiába fájdítani a szívünket azzal, hogy itt az álom felsőnk, de nincs a méretünkben. (Alacsonyak/vékonyak egyébként előnyben, rengetegszer fordul elő, hogy az S/M-es ruha sokkal olcsóbb, mint az L/XL-es verzió, cipőben ugyan úgy) Egyébként a méreten kívül (amikből egyébként az xs-től az 5XL-ig bármi megtalálható) be lehet állítani, hogy milyen színű/mintájú, anyagú, hosszúságúakat keresünk. Ezeket egyébként Ebayen, Alin akárhogy kerestem ezeknek a lehetőségeknek jó ha csak a negyedét megtaláltam. Azt is megadhatjuk, hogy újat szeretnénk vagy használtat, de hacsak nem valami nagyon különleges dolgot keresünk, a találatok kb 98%-a új lesz, valamint a használtat egyszerűen kiszúrhatjuk, már csak azért is, mert valószínűleg nem a "hivatalos" termék fotókkal lesz feltéve.

Ezeket a lehetőségeket egyébként Ebayen a lap oldalán, míg Aliexpressen pedig majdnem a tetején találjátok.

Termékek
Annyi rémhír kering az interneten mindenféle fotókkal illusztrálva, hogy mennyi rossz/selejtes dolgot sikerült az embereknek összevásárolniuk, így akármennyire is alap dolog, inkább a biztonság kedvéért leírom én is, mindig nézzétek meg az adott termék méretét, anyagát és egyéb leírásait! Ne rendeljetek azonnal M-est mert úgyis mindig olyat vesztek, sokszor tényleg nagyon mini ázsiai méretekről van szó, így inkább szánjatok két percet arra, hogy leméritek magatokat. Mindkét honlapon a termékek oldalán kicsit lejjebb tekerve megtaláltok róluk mindenféle információt, valamint esetleg mégtöbb képet is. Természetesen általában ha valami mégsem stimmel vissza lehet küldetni és kicserélik, de ha már netes vásárlásra adtátok a fejeteket, heteket vártok egy csomagra, akkor már ne ezen az apró dolgon spóroljatok időt.
Persze nem csak ruháknál/cipőknél ajánlatos alaposabban utána nézni a dolgoknak, velem is fordult már elő olyan, hogy pár száz forintért rendeltem egy órát, tök örültem a fejemnek, hogy mennyire szép, és milyen olcsó, aztán amikor ideért vettem észre, hogy bizony azért, mert ez egyeltalán nem óra, csak egy olyan kialakítású karkötő, így az időt még véletlenül se mutatja. (Habár én nem bánom, mert nem szokásom órát hordani, ez is csak impulzusvásárlás volt, és attól még szeretem, csak azért mókás volt kicsit)
Rendelés
Ha megtaláltuk a számunkra megfelelő terméket és árban is elégedettek vagyunk vele, de valamiért még mindig tartunk tőle és nem merjük megrendelni, még sok mindent szemügyre vehetünk.


Megpróbáltam számokkal bejelölni a fontosabb/érdekesebb információkat, mindekét oldalon az egyezőket ugyan azzal. Az első az Aliexpress a második pedig az Ebay.
  1. Az eladó neve, valamint a többi vásárló általi átlag értékelése, ha rájuk kattintotok részletesebben is elemezgethetitek a dolgokat. Eddig kb az összes eladó akikbe bármelyik oldalon belefutottam 90% felett volt, úgyhogy ebből mindig mertem arra következtetni, hogy nem verik át a vásárlókat, valamint megfelelő minőségű cuccokat kapunk.
  2. Az adott termék értékelése a vásárlók véleménye alapján. 
  3. A postaköltség, mivel annyira nincs szem előtt, érdemes neki külön figyelmet fordítani, nehogy kiderüljön, hogy nem is szállítanak Magyarországra, vagy, hogy esetleg az egy vagyonba kerül.
  4. Fizetési lehetőségek. Ebayen a Paypal a legnépszerűbb, Alin pedig a sima kártyás megoldás, de mindegyik kb maximum 3 kattintásból elintézhető. (Ha valamibe mégsem vagytok biztosak ezekről is rengeteg leírás létezik már, úgyhogy itt nem akartam rá külön kitérni)
A képen nagyba ugye magát a kiválasztott terméket láthatjátok, Aliexpressen ilyen téglalapok segítségével választhatjuk ki a kivánt mintát/színt/méretet/stb míg Ebayen pedig abból a lenyíló dobozkából. Ha kiválasztottátok mindenből a megfelelőt, alatta beírhatjátok, hogy hány darabot szeretnétek. Jelenleg mindkét dolog éppen akciós is, úgyhogy a Buy now/Buy it now gombokkal meg is rendelhetjük. 
Ha egyenlőre nem szeretnétek megvenni, feltehetitek őket egy listára ahonnan a későbbiekben könnyedén elérhetitek, sőt, ha esetleg újra akciós lesz, vagy hamarosan megszűnik az árusítása még e-mailt is kaphattok róla. Aliexpressen különböző kívánságlistákat hozhattok létre, így külön gyűjthetitek a ruhákat/cipőket/stb, Ebayen pedig egy nagy Watchlist van, amire szintén feltehettek bármit, csak kicsit össze lesz kutyulódva. (Lehet, hogy valahogy meg lehet csinálni ezt is átláthatóbban, sőt, kívánságlista is van itt is külön, de ezekbe még nem merültem bele jobban) Az, hogy bármelyikre is felpakoltatok valamit nem kötelez titeket semmire, úgyhogy nyugodtan rakjátok fel akár a fél oldalt ha szeretnétek.

Mivel az itteni árakhoz képest tényleg potom pénzekért kaphattok bármit, lássuk mi az amit tényleg megéri rendelni, és mi az amikkel mégis jobban jártok itthon. Ez csak amolyan saját vélemény az eddigi tapasztalataimból:
Megéri:
  • Felsők, pulcsik, cipők (nem rosszabbak, mint amiket általában itthon bármelyik középárkategóriás plázás boltokban megtalálunk, csak jóval olcsóbbak)
  • Ékszerek/kiegészítők/táskák
  • Írószerek/matricák/dekortapaszok
  • Kisebb otthoni dekorációk/használati tárgyak amik nem törékenyek
  • Nyakörvek/pórázok/egyéb dolgok kutyáknak/macskáknak/kisállatoknak
  • Fan dolgok (a legtöbbnek itt is meg van az ára, de azért lehet találni egész olcsó dolgokat majdnem bármelyik animéből/játékból/sorozatból/stb)
  • Telefon kiegészítők (pl tokok) 
  • Sminkeléssel kapcsolatos cuccok (ecsetek, körömmatricák, stb [bár ezekről személy szerint nem tudok nyilatkozni, de másoktól azt hallottam, hogy általában jókat lehet kifogni])
Nem éri meg:
  • Kabátok/nadrágok (Nagyon szépeket lehet kapni, nem is drágán, de ezeket tényleg csak akkor vegyétek meg ha abszolút biztosak vagytok benne, hogy ülve, állva, nyújtozkodva, aláöltözve, stb jó lesz, ugyanis ezekkel lehet ugyebár a legjobban mellélőni)
  • Papíráru (Van amikor ki lehet fogni jókat, leginkább jegyzetfüzetekbe, de a sima A/4-es A/5-ös füzetek amiket eddig láttam, hasonló árban vannak, mint nálunk, ha nem drágábbak, a többi ilyen dologról nem is beszélve)
  • Elektronikai cikkek (Eddig egyetlen egyszer rendeltem egy mini hajvaslót, ugyan működik és semmi baja, de én nem igazán tartom jó ötletnek innen bármi nagyobb dolgot venni, mert hol lesz a garancia meg a többi ha random elromlik, vagy ilyesmi, de ha mégis ilyet szeretnétek venni és árammal működik, figyeljetek a konnektor típusára)
  • Táskák (Mivel a megérihez is odaírtam, így ez eléggé relatív, attól függ mire szeretnétek használni, nagyon szép hátizsákokat lehet kapni 2-3000 forinttól, amik hiába nagyok, iskolatáskának például förtelmesek, amikor még gimibe jártam két darabom is szanaszét szakadt, viszont ha nem akarjátok nagyon megterhelni, akkor szerintem nyugodtan)

A csomagokat pedig kb 3-4-5 hét elteltével házhoz hozza a postás. Ilyenkor már semmi dolgotok nincs, csak kézhez kapni. Próbáljatok meg otthon lenni és egyből átvenni, vagy pedig pár nap elteltével a postán, mert tényleg könyörtelün visszaküldik az eladónak ha lejárt a megőrzési határidő. (Jártam már így és nem volt túl kellemes) Ha idő közben megváltozna a címetek, vagy más valakinek szeretnétek rendelni valamit, akkor se kell újra regisztrálnotok, a beállításoknak pikk-pakk megadhattok új helyeket, majd a fizetés előtt kiválaszhatjátok, hogy hova küldjék. Az eladók egyébként nagyon kedvesek, ha bármi problémátok van egyből válaszolnak és próbálják a számotokra legkedvezőbb megoldást megtalálni, ami ha esetleg például nem érkezett meg a csomag az újraküldés vagy a pénz visszafizetés is lehet. Éppen ezért ha megszereztétek végül a dolgaitokat és minden tökéletes, Ebayen a My Ebay→ Purchase history→ Leave a Feedback, Alin pedig a Hi, Saját név→ My orders→ Confirm goods received résznél jelezzétek ezt vissza az eladónak, vagy esetleg értékeljétek csillagokkal is.

Ezek után szerintem már tényleg nincs mitől tartanotok, az Ebay és az Aliexpress is egy hatalmas oldal, rengeteg eladóval, és annál is több vásárlóval, ha rendesen megnézitek az árusítók adatait, elolvassátok az esetleges termék hozzászólásokat, leméritek a méreteket ésatöbbi, akkor egyszerűen kb kizárt, hogy rossz dolgot kapjatok. (Ilyen egyébként is kb szerintem csak az ilyen noname árusokkal fordulhat elő akik valami használt holmit árulnak, legalábbis én már több száz rendelést lebonyolítottam, és még sose volt semmi problémám) Ha mégis bármi hiba lenne, ahogy fentebb írtam, mindent meg fognak tenni, hogy ti jöjjetek ki jól a szituációból, hiszen mindenkinek fontos, hogy az oldal és az eladók jó híre fent maradjon.

Az viszont tény, hogy például ékszerek esetében nem valószínű, hogy a világ legminőségibb dolgait fogjátok megkapni, de nekem már egy helyi boltból származó több, mint 2000 forintos gyűrűm is esett már szét, akkor pedig inkább veszek 200 forintért, ha a minőség kb ugyan az.

Valamint még egy kis spórolási tipp ha ti is olyan impulzus vásárlók lennétek, mint én: lehet, hogy csak 200 forint, de pár darab ugyan úgy kemény ezreseket fog kihozni végeredményül, így inkább mindig adjátok össze, hogy tulajdonképpen mennyibe is fog ez az egész kerülni, ha pedig nem sürgős tegyétek fel valamelyik listára, és aludjatok rá egy-két napot, ha még azután is szeretnétek, akkor már csak nem lesz felesleges vétel.

Ezek lennének az én tapasztalataim/tippjeim, ha esetleg még bármire kíváncsiak vagytok nyugodtan kérdezzétek meg chaten vagy kommentben. Ha van nektek is valami jól bevált módszeretek vagy ezzel kapcsolatos történetetek azok is jöhetnek ^^

EBAY | ALIEXPRESS 

photo: unsplash.com

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe